کد خبر: ۲۲۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
فوربز ایندیا در جدیدترین گزارش خود به بررسی ۱۰ اقتصاد برتر جهان در سال ۲۰۲۳ پرداخته است. 

 بر اساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا همچنان جایگاه خود را به‌عنوان اقتصاد برتر جهان حفظ کرده است.

 ایالات متحده آمریکا همچنان در راس قدرت‌های اقتصادی جهان قرار دارد. در ابتدای ماه جولای سال جاری کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و هند به‌عنوان پنج قدرت اقتصادی جهان معرفی شده‌اند. تولید ناخالص داخلی یکی از معیارهای اصلی ارزیابی توان اقتصادی کشورها محسوب می‌شود. فوربز ایندیا در جدیدترین گزارش خود به بررسی ۱۰ اقتصاد برتر جهان در سال ۲۰۲۳ پرداخته است.

۱۰ اقتصاد برتر جهان در سال ۲۰۲۳ کدامند؟ /از اژدهای زرد تا امپراطوری کم‌بضاعت

آمریکا؛ از دهه ۶۰ تاکنون بر بام اقتصادی جهان

تجارت نیوز نوشت: طبق جدول ارائه شده، ایالات متحده آمریکا همچنان جایگاه خود را به‌عنوان اقتصاد برتر جهان حفظ کرده است. آمریکا از دهه 1960 تاکنون توانسته بر بام اقتصادی جهان بایستد. در طول این سال‌ها اقتصاد این کشور تنوع و گوناگونی خود را به رخ دیگر کشورهای جهان کشیده، به طوری‌که بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، مالی و تکنولوژی در کنار یکدیگر به‌عنوان پیشران اقتصادی این کشور عمل کرده‌اند.

چین؛ اژدهای خفته‌ای که همه را به وحشت انداخته

کشور چین که دهه 1960 در رده چهارم اقتصادهای برتر جهان قرار داشت شاهد رشد فزاینده اقتصادی در دهه‌های گذشته بوده، به طوریکه هم‌اکنون دومین اقتصاد برتر جهان و رقیب جان‌سخت ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. اقتصاد چین بر سه مولفه تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری استوار است.

ژاپن؛ تلاش بی وقفه سامورایی‌ها

وجه تمایز اقتصاد ژاپن را می‌توان تکنولوژی رو به رشد این کشور، قدرت بالای تولیدی و صنعت خدماتی برشمرد. همچنین بهره‌گیری بخش‌های مختلف اقتصادی ژاپن از ماشین‌آلات خودکار و پیشرفته کمک شایانی به رشد اقتصادی این کشور کرده است.

آلمان؛ سخت‌کوشی مثال‌زدنی

اقتصاد آلمان به شدت بر امر صادرات تمرکز داشته و بخش‌های مهندسی، ماشین‌آلات خودکار، صنایع شیمیایی و دارویی این کشور از شهرت خاصی برخوردار هستند. اقتصاد این کشور از نیروی کار مثال‌زدنی، ابتکارات تحقیق و توسعه‌ای نیرومند و ارتقای مستمر نوآوری و فناوری بهره می‌برد.

هندوستان؛ اقتصاد نوظهور

اقتصاد نوظهور هندوستان به گوناگونی و رشد سریع خود می‌بالد. بخش‌هایی نظیر فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید از جمله حیاتی‌ترین مولفه‌های پیشرفت اقتصادی هندوستان محسوب می‌شوند. ناگفته نماند که بازار داخلی عظیم در هند، نیروی کار جوان و توانمند در بهره‌گیری فناوری‌های روز و از طرفی دیگر جامعه‌ای با مخارج نرمال برای گذراندن زندگی من جمله سرمایه‌های اقتصادی برای این کشور محسوب می‌شود.

بریتانیا؛ همچنان در میان برترین‌ها

اقتصاد بریتانیا از تعاون بخش‌های خدماتی، تولیدی، مالی و نوآوری بهره می‌برد. این کشور به‌عنوان مرکز مالی بین‌المللی و اغواگر سرمایه‌گذاران خارجی عمل می‌کند. اقتصاد بریتانیا توسط شرکای تجاری و فرآیند جهانی‌شدن شکل گرفته است.

فرانسه؛ تنوع خاصی از محصولات

طبق پیش‌بینی کارشناسان، تولید ناخالص داخلی فرانسه رقمی بالغ 2.9 میلیارد دلار را شامل می‌شود. اقتصاد این کشور از بخش‌های گوناگونی همچون هوافضا، گردشگری، کالاهای لوکس و همچنین کشاورزی تشکیل شده است. فرانسه به داشتن رفاه اجتماعی مناسب، زیرساخت بسیار پیشرفته و سرمایه‌گذاری بنیادین در تحقیق و توسعه شهرت دارد.

ایتالیا؛ امپراطوری کم‌بضاعت

ایتالیا در رده سومین اقتصاد برتر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا قرار دارد. ایتالیا به تاثیرگذاری و پایه‌گذاری در امر بیزینس مشهور است. همچنین کشاورزی کوشا و رقابتی تاثیر به‌سزایی در اقتصاد ایتالیا دارد.

کانادا؛ بهشت سرمایه‌گذاران

اقتصاد کانادا بر منابع طبیعی گسترده این کشور همچون گاز، نفت، معدن و چوب استوار است. این کشور به داشتن بخش خدماتی در حال پیشرفت، صنایع تولیدی رو به جلو و همچینن تلاش بی‌وقفه برای ارتقای فناوری‌های نوین مشهور است.

برزیل؛ اقتصاد رو به رشد همچون آمازون

اقتصاد برزیل در بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی، معدن، تولید و خدمات فعال است. این کشور به شکل خاصی هاب تولید و صادرات محصولات کشاورزی معرفی شده است. عوامل متعددی همچون قیمت کالا، تقاضای گسترده داخلی و همچنین زیرساخت‌های پیشرفته در رشد اقتصادی برزیل تاثیرگذار بوده‌اند.

٢٢٣٢٢٣

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار